Automate your Marketing
with Womplify




 
lord's FotoPage

By: lord sauk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  >  >>]    [Archive]
Monday, 7-Sep-2009 03:02 Email | Share | | Bookmark
Heli Trip

Salam semua to all my fwen...

Mahapkan patik sebab dh lama tak update...patik punye Adobe problem so takleh nak edit pic...
Oleh yang demikian, entry kali ni semua raw pic...

Pengembaraan kita kali ini ialah ke Kg. Lingkabungan, Kota Marudu untuk menjalankan aktiviti kawalan dan kajian penyakit. Perkampungan ini terletak 2200 meter dari aras laut...sejuk wo cam Cameron....
Disebabkan perkampungan itu jauh kedalam pendalaman maka kami terpaksa menaiki Helikopter untuk ke kampung tersebut...
Jom kita terbang....


Sebelum bertolak....mesti bergambar dulu....


Heehehhehe..ini lah meter yang ada dalam Helikopter, ha itu button utk tembak...


Selain meter tuh, GPS juga digunakan utk menentukan lokasi.


Hmmm....dah sampai pun kita ke kampung Lingkabungan...


Menu wajib bila gi fieldwork....


Ini sayur sawi orang kampung kasik, segarnye....


Antara penduduk kampung yang hadir untuk mendengar ceramah...


Ke lokasi kajian, dibantu oleh seorang penunjuk arah wanita...


Inilah 'Light trap' yang digunakan untuk menangkap nyamuk pembawa penyakit tersebut...


Nyamuk yang berjaya ditangkap dimasukkan ke dalam bekas sampel ini...


Inilah dia....

Sampai sini dulu, nanti kita jumpa lagik di lain entry....


Tuesday, 30-Jun-2009 04:56 Email | Share | | Bookmark
Pulang Bercuti-Cuti Malaysia

Salam semua kengkawanku...
Mahap la bebanyak sebab dah lama sangat tak hapdet FP nie...
Bukan ape...bz benor uruskan hal keje, diri sendiri dan memacam lagik ler...
Musim cuti sekolah yang lepas teman ade mesyuarat kt KL seminggu, so dikesempatan tu juga ler after mesyuarat teman terus cuti seminggu untuk bersama keluarga...
Hmmm...kat bwh ni ada aktiviti teman selama teman di kampung....


Inilah kampung teman... Cantik kan permandangan malam nyer...


Kat tengah-tengah bandor Kuale ni, ada air pancut tau...


Sempat juga le pegi Bukit Merah Lake Town Resort...
Beh wo..mandi manda, main gelongsor air, tgk org utan....


Time balik kampung juga sempat lagi sambut bday sanak saudara ku di rumah baru ibu bapa ku..


Inilah gelagat anak sedara ku, yang tak sabor dah nunggu ayam KFC tuh...


Haaa....ini aktiviti wajib...
Bila balik kampung mesti kene berendam dengan ayor sungei perak....
Huhuhuhuhhuhhu....beh wo....


Namun, begitu cepat masa berlalu...
Kini aku terpaksa pulang ke Sabah utk bertugas...sob...sob...sob...
Sampai bilakah aku akan terus berjauhan dan terpisah dari keluargaku...
Uwaaaaaaaa.....
Sampai kita jumpa lagik kengkawan....


Thursday, 16-Apr-2009 07:58 Email | Share | | Bookmark
Pulau Banggi

Salam semua kengkawan...Bertemu kembali...
Pertemuan kali ini adalah pengembaraan kita ke Pulau Banggi iaitu pulau yang paling utara di Malaysia atau pun pulau sempadan antara Malaysia dan Filipina....
Saya datang sini bukan makan angin tau, ini adalah salah satu tempat kerja saya...
Jommmm kita tgk gambar....layannnn!

Quote:
Anna : SUBANG??? Napa? Pindah??
Anna : Gambar yang awak kasik tuh masih elok tergantung di dinding. Ur sleeping bag pon i still bawak if masuk hutan...
Izza : Kalu LORD dtg mmg nak soh Izza masak, pastu kene wat sambal yang ditumbuk dalam lesum pipit tuh....



Inilah pengangkutan yang saya gunakan dari Kudat ke Pulau Banggi...



Hidup mereka di atas air, persinggahan mereka ialah jeti-jeti untuk membeli keperluan dan berehat menghirup bayu darat....



Bot yang paling cantik kt Pelabuhan Kudat dan bot ini jugalah menjadi rumah mereka...


Sekali korang pandang korang perasan tak cam pulau citer LOST yg main dlm tv tuh... ....Sangat misteri pulau ni....
Perjalanan mengambil masa 45minit dengan menggunakan Bot Ambulan yang berkuasa kuda 250.


Inilah sesetengah penempatan di sini..Rumah di atas air.... yang memiliki permandangan yang cukup cantik...


Namun ada juga yang tinggal di dalam rumah bergerak seperti ini...


Kejernihan airnya cukup memukau...
Jika diperhatikan, korang akan nampak ikan bermain-main dan coral sebagai taman permainannya pada kedalaman yang tak sampai 2 meter....
Menakjubkan....


Punca rezeki...


Permandangan dari pulau yang cukup dramatik dan penuh emosi...


Mereka inilah yang bertugas di pulau ini yang merupakan opis yang paling hujung di Malaysia.... Yang hanya bermandikan air hujan dan bersiram cahaya pelita...
Anda percaya??? Bersyukurlah di mana anda bekerja sekarang....


Oklah geng...itu dulu buat kali ini...nanti kita borak lagik....Bye....



Monday, 6-Apr-2009 07:14 Email | Share | | Bookmark
The Tip Of Borneo

Salam sejahtera seme kengkawan...
Mahap la, lambat sikit hapdet...bz skets kat tempat baru nih...
Walobagaimanapun, seperti yang dijanjikan entry kali ini adalah ke kawasan yang paling hujung (paling utara) sekali di MALAYSIA iaitu di Simpang Menghayau...


Mudah utk menuju ke situ kerana laluan yang cukup cantek...


Berpeluh jugak ler kalu berjalan ke situh...


Permukaan batuan yang cukup berbeza dengan pantai-pantai yang lain di Malaysia


I just love the view...sesuai utk dijadikan lokasi untuk melamar...
Romantik U...


U all can watch the sunset from here...marbelessss...


Antara sumber pendapatan nelayan di sini dengan menjual kulit siput dan karang laut...


Batu Karang yang paling cantik saya pernah temui di darat.


Yang ni pon cantek...


Black Dotted


Memang sesuai dijadikan hiasan...


Begitulah serba sedikit tentang Simpang Menghayau (The Tip Of Borneo)
yang cuma memakan masa 15minit saja dari pekan Kudat...

Jumpa lagik kengkawan....bye...


Wednesday, 11-Mar-2009 03:40 Email | Share | | Bookmark
Kudat, Sabah.

Salam seme kengkawanku...
Entry kali ni khas buat seme sahabatku yang berada di Semenanjung...
Selepas saya lapor diri di Kota Kinabalu saya terus ditempatkan di Kudat, Sabah.
Berikut adalah beberapa gambar tempat tinggal pertamaku di Kudat iaitu HOTEL MARINA.


Hotel yang tersohor di Kudat Golf & Marina Resort.


Interior yang bersih dan selesa


Kring...Kring....


Kat luor plak ada kolam....


Permadangan sekitar hotel. Terdapat sebuah kapal kayu yang besar. Nampak cam tak digunakan lagi.


Dan terdapat juga kapal layar....

Itu dulu buat entry kali ini, banyak lagi gambor yg tengah di edit nih...
Nantikan kemunculan 'Trip To Simpang Menghayau (the tip of borneo)'


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net